„Dráčci pomocníčci“
=
společná výroba didaktické pomůcky
pro matematiku – číselná osa 0 – 100
Ve 2. ročníku mají mít děti představu číselné osy 0 – 100 , a tak jsme si vyrobili dráčky pomocníčky . . . . .
Prv
– básničky,říkanky, hádanky, charakteristika období, dětské hry na
podzim
Čj - četba ,,Vláďův drak “ od
Eduarda Petišky ( viz čítanka ALTER) nebo knížka
„Pohádkový
dědeček“ od E. Petišky – vyprávění – návrhy draků + spol. výběr
nejlepších
VV
–
rozdělení dětí na 2 skupiny
:
1.
/11
dětí – autoři nejlepších návrhů/ temperovými barvami malují
draky
2.
/
zbytek třídy/ po dvojicích nebo trojicích podle šablonek obkreslují a vystřihují
z barevných papírů a čtvrtek :
11 x dračí nosy
9 x vždy od jedné barvy různobarevné malé dráčky (celkem 10
barev)
M – závěrečné dokončení / dle plánku
na tabuli / a vyzkoušení !
-
vystřižení
malovaných draků a nalepení očíslovaných nosů 0,10,20 -
100
= řada desítek
-
očíslování
malých – různobarevných dáčků – vždy jedné barvy do jedné desítky
+ sestavení celé číselné osy 0 – 100 / dračích ocásků /a můžeme počítat…
Co
jsme vlastně potřebovali ?
-
čtvrtky,
barevné papíry, děrovačku, nůžky, tužku, „céčka“ , lepidlo a napínáčky pro
upevnění na zeď
Co
teď s nimi?
-
dobře je využíváme při sčítání a odčítání v oboru 0 –
100,
při zaokrouhlování (od 5 jde ocásek nahoru k příslušné
desítce)
a zároveň je to i pěkná výzdoba třídy. . .
Můžete
to vyzkoušet jako my! Přejeme hodně štěstí!
Žáci 2.B ze ZŠ Benešovo nám. z Pardubic
Fotografie výsledků naší práce (klikněte na obrázek, ukáže se větší)