„Dráčci  pomocníčci“
= 
společná  výroba didaktické pomůcky 
pro matematiku – číselná osa 0 – 100
 
Ve 2. ročníku mají mít děti představu číselné osy 0 – 100 , a tak jsme si vyrobili dráčky pomocníčky . . . . .
 
Prv 
– básničky,říkanky, hádanky, charakteristika období, dětské hry na 
podzim
Čj  - četba ,,Vláďův drak “ od 
Eduarda Petišky ( viz čítanka ALTER) nebo knížka   
       „Pohádkový 
dědeček“ od E. Petišky – vyprávění – návrhy draků + spol. výběr 
        
nejlepších
VV 
– 
rozdělení dětí na  2 skupiny 
:
1.       
/11 
dětí – autoři nejlepších návrhů/ temperovými barvami malují 
draky
2.      
/ 
zbytek třídy/ po dvojicích nebo trojicích podle šablonek obkreslují a vystřihují 
z barevných papírů a čtvrtek : 
              
 11 x dračí nosy  
                
9 x vždy od jedné barvy různobarevné malé dráčky (celkem 10 
barev)
M   – závěrečné dokončení / dle plánku 
na tabuli / a vyzkoušení !
-          
vystřižení 
malovaných draků a nalepení očíslovaných nosů 0,10,20 - 
100
=  řada desítek
-          
očíslování 
malých – různobarevných dáčků – vždy jedné barvy do jedné desítky 
   + sestavení celé číselné osy  0 – 100 / dračích ocásků /a  můžeme počítat…
Co 
jsme vlastně potřebovali ? 
-          
čtvrtky, 
barevné papíry, děrovačku, nůžky, tužku, „céčka“ , lepidlo a napínáčky pro 
upevnění na zeď
Co 
teď s nimi?
- 
dobře je využíváme při sčítání a odčítání v oboru 0 – 
100,
                          
při zaokrouhlování (od 5 jde ocásek nahoru k příslušné 
desítce)
                          
a zároveň je to i pěkná výzdoba třídy. . .
Můžete 
to vyzkoušet jako my! Přejeme hodně štěstí!
Žáci 2.B ze ZŠ Benešovo nám. z Pardubic
Fotografie výsledků naší práce (klikněte na obrázek, ukáže se větší)