PROJEKT
DRAK
V 1. ROČNÍKU
ZŠ BOJANOV
Úvodní
rozhovor s dětmi (kruh): Jak trávíte krásné slunečné
odpoledne v těchto podzimních dnech? Rozhovor o obrázcích Josefa Lady a
porovnávání dnešního způsobu života s tím dřívějším. V čem
je lepší nebo horší,jak se změnilo oblečení, jaké se hrály hry tehdy a
nyní?
Děti si přinesou z domu 4 draky.
Zařazení
témat podle jednotlivých oblastí:
Báseň Jiřího Žáčka "Pouštění draka".
Využít rozhovoru, kdy jeden žák je drak a druhý mu odpovídá.
Vyprávění pohádek o dracích, které děti znají. Jsou to draci opravdoví? Jak takový drak asi vypadá? Máme ve třídě také takové? Popisování našich draků.
Na papíry – uvolňovací cviky jak drak létá – elipsy, kroužky, kruhy atd.
Počítání do 4. Na ocásku draka žáci hledají správně napsané číslice od 1 do 4 a tomu odpovídající počet teček z dominových karet. Řazení číslic podle velikosti vzestupně i sestupně.
Z drakova ocasu vytvoříme znaménka <, >, = a přiřazujeme číslice, tečky malované koláče.
Zapíjení barev do mokrého podkladu s dokreslením svého vlastního draka pomocí dřívka a tuše (viz obrázek).
Kolik má tvůj drak mašlí na ocásku? Je to méně nebo více než ten, kterého přinesli tví spolužáci? Kolik draků by si musel dokreslit, aby si měl 4? Pouštěli jste už draka a s kým?
S celou třídou jsme šli na nedaleký kopec a vyzkoušeli draky, které si žáci přinesli. Byl příznivý vítr, což umožnilo jejich vzlétnutí.
Závěr: Myslím, že celý projekt se dětem líbil, obzvláště veliký úspěch slavilo pouštění draka. Byl to pro ně nezapomenutelný zážitek.
(podzim 2002)
(Klikněte na obrázek, ukáže se větší)